Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy?

Czasami w trakcie korzystania z bankomatu mogą pojawić się niespodziewane problemy. W bankomacie może zabraknąć gotówki lub transakcja może zostać odrzucona z przyczyn technicznych. Jeśli dodatkowo z konta zostanie pobrana wskazana kwota, a fizycznie nie otrzymamy pieniędzy do ręki, sytuacja może wywołać silny stres. Co zrobić, jeśli dojdzie do takiego zdarzenia?

Proste korzystanie z bankomatów

Jednym z efektów rozwoju bankowości jest coraz większe wykorzystywanie transakcji bezgotówkowych w trakcie robienia zakupów. Wynika to m.in. z większego bezpieczeństwa samych transakcji i wygody. Pomimo stopniowego odchodzenia od transakcji gotówkowych na rzecz transakcji elektronicznych, ciągle duża liczba osób korzysta z tradycyjnej formy płacenia, jaką jest gotówka. Aby ją jednak mieć, klienci, zamiast stać w kolejkach w bankach, często preferują wybranie jej z bankomatów.

Bankomaty są znacznie łatwiej dostępne niż tradycyjne placówki banków, co czyni je o wiele wygodniejszą opcją do uzyskania banknotów. Korzystanie z bankomatów jest bardzo proste: wystarczy włożyć kartę debetową, wpisać PIN, wskazać żądaną kwotę i potwierdzić elektroniczną transakcję pieniężną. Po wykonaniu tych kroków bankomat wyda najpierw kartę debetową, a później gotówkę. Jak zatem widzimy, jest to bardzo łatwy proces.

Jak się zachować, gdy bankomat nie wyda banknotów?

Aby odzyskać pobrane pieniądze, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy bankomat, z którego korzystaliśmy, jest własnością danego banku. Jeśli tak, to wystarczy spisać numer bankomatu, który jest na nim umieszczony, jego adres, a także czas, w jakim odbyła się operacja i pobraną z konta kwotę. Dobrym pomysłem jest także zabranie ze sobą potwierdzenia niezrealizowanej operacji (jeśli jest ono wydrukowane). Następnie należy udać się do placówki banku i przedstawić spisane informacje osobie odpowiedzialnej za rozwiązywanie tego typu problemów. Konsultant podczas tej rozmowy poda czas potrzebny na rozpatrzenie naszej reklamacji.

Jeśli jednak bankomat nie należy do żadnego banku, a jest jedynie własnością sieci (na przykład Euronet), sprawa staje się nieco bardziej skomplikowana. Oczywiście należy spisać wszystkie podane wyżej informacje, ale reklamacje należy zgłosić do dwóch podmiotów: do banku, w którym mamy założony rachunek, a także do operatora danego bankomatu.

Aby skontaktować się z danym operatorem należy w pierwszej kolejności zadzwonić na numer, który jest napisany na bankomacie. Wtedy konsultant przyjmie naszą reklamację, a my w międzyczasie będziemy mogli złożyć ją do swojego banku. Pracownik Poznańskiego Banku Spółdzielczego, z którym rozmawialiśmy, dodaje, że czas na realizację tej operacji w przypadku korzystania z sieci bankomatów zewnętrznych jest dłuższy, gdyż wymaga kontaktu między bankiem, a właścicielem bankomatu w celu wyjaśnienia sprawy. Aby zatem szybko rozwiązywać tego typu problemy, należy w miarę możliwości korzystać z sieci bankomatów własnego banku tak, aby sprawnie odzyskać utracone pieniądze.

Previous post Góra Wdżar – wulkan atrakcji dla dzieci i młodzieży. Idealne miejsce na szkolną wycieczkę lub kolonię szkolną
Next post Czy warto używać kosmetyków naturalnych?